3 Tips til en sundere livsstil

3 Tips til en sundere livsstil

Er du også træt af at gå fra den ene mirakel kur efter den anden og bliver du snydt af alle de billeder af slanke, muskuløse og sexede kvinder og mænd vi ser på de sociale medier? Får du det dårligt med dig selv og føler du at du er den eneste i hele verden der ikke kan få bugt med kiloene?

Det er vigtigt at påpege at mirakel kurer ikke eksisterer. Hvis vi vil opbygge noget længerevarende og på den måde få skaffet os selv et bedre selvværd er det altafgørende at man lægger hele sin livsstil om. Her taler vi altså ikke blot om en 3 dages juice kur hvor vi så kan spise en masse kage hen over weekenden. For så er vi altså tilbage hvor vi startede! Det kræver blod, sved og tårer og en hel masse viljestyrke. Men så er man også klar til at vælte verdenen med storm. Her kommer tre tips til en sundere livsstil.

1. Søvn

Det er bevist at kroppen restituerer fysisk samt opbygger de muskler der bliver nedbrudt i løbet af dagen (eller efter en hård omgang træning) mellem 22.00 og 02.00. Derfor er det naturligvis vigtigt at sørge så vidt som muligt for at kroppen er afslappet og gerne i sovende tilstand på disse tidspunkter af døgnet. Udover det giver mangel på søvn en øget appetit samt naturligvis et mindre mentalt overskud, der specielt ikke gavner dig i en vægttabs periode.

2. Stress

Det lyder nok som en kliché at stress er med til at påvirke kroppen i en negativ retning. Og ofte hører man da også om dem der taber sig ved at være for stressede til at kunne spise. Når det så er sagt er stress en tilstand hvor kroppen bliver snydt til at tro at den skal forberede sig på noget (ofte fysisk). Derfor oplagrer den langsomt fedt omkring maven fordi det er her fedtet frigives lettere. For at gøre maven flad er det netop altafgørende at komme af med sin stress så vidt som muligt.

3. Madplan

Sidst men ikke mindst er det en essentiel del af det at tabe sig at man har en struktureret plan for hvad man skal indtage i løbet af ugen. Derfor anbefaler jeg naturligvis at man får lavet sig en fornuftig madplan og indkøbsliste (om det så er til 3, 4 eller 6 måltider om dagen). Du undgår på den måde alle de impulskøb som ofte peger i den usunde retning.

Hvis du er klar til denne udfordring og vil vide mere skal du blot følge linket her: madopskrifter

Andre sider om sundhed:

  1. bedreholdning.dk
  2. engodloebetur.dk
  3. enguidetilsundhed.dk
  4. fitnessbladet.dk
  5. fitnessexperten.dk
  6. friskogsundmad.dk
  7. helseogsundhed.dk
  8. simplebalance.dk
  9. sunde-madvaner.dk
  10. sundesager.dk
  11. sundhedidanmark.dk
  12. sundhedshjaelpen.dk
  13. sundhedsmagasin.dk